niedziela, 3 grudnia 2017

Present Continuous dla dzieci

Witajcie Kochani!

Przygotowałam w ostatnim czasie zbiór materiałów który pomoże Waszym uczniom w przyjemny sposób opanować formę czasowników oraz tworzenie zdań w czasie Present Continuous.
Zasób czasowników oparłam na książce New English Adventure 3, bo akurat z taką pracuję.

Nie wiem jak Wy podchodzicie do tematu gramatyki w młodszych klasach, ale ja zawsze staram tłumaczyć się moim pociechom poste zasady w przystępny dla nich sposób. Wydaje się mi że, warto wspomnieć im, skąd nagle każdy z czasowników który znali już wcześniej ma końcówkę -ing i co to właściwie znaczy. Myślę, że taka wiedza znacznie ułatwi im naukę w kolejnych latach.
W związku z powyższym na początku przypomnieliśmy sobie znaczenie wszystkich czasowników w formie podstawowej, a dopiero później ćwiczyliśmy dodawanie końcówki -ing. Uczniowie załapali to w mig. 

Zainspirowana pomysłem Dominiki z bloga Funglish stworzyłam karty oraz grę planszową.




Jeżeli chodzi o karty to uczniowie mogą dopasowywać obrazek do zdania lub zagrać w memory game. Jeden uczeń może czytać zdanie, a drugi wskazywać obrazek i odwrotnie. Możliwości jest sporo. 


 Przygotowałam również elementy z których układaliśmy zdania oraz grę planszową.


 
Mam nadzieję, że skorzystacie z mojego pomysłu :)
Pozdrawiam, Kasia ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz